Hoe zit het nu met het beheer en toekomstige onderhoud van dit weggedeelte? En waar kunnen weggebruikers over dit stuk snelweg bijzonderheden melden, zoals rommel op de weg of schade?
We vroegen het aan Tonny Arissen, omgevingsmanager van het project A1 Apeldoorn-Azelo bij Rijkswaterstaat.
Wat betekent het voor weggebruikers dat de wegverbreding van de A1 tussen Twello en Rijssen is opgeleverd door Heijmans en weer in beheer is bij Rijkswaterstaat?
Nu de A1 tussen Twello en Rijssen is verbreed en is opgeleverd, is het beheer en onderhoud in handen van de vaste onderhoudsaannemers van Rijkswaterstaat Oost-Nederland, dezelfde die dit voor de verbreding ook al deden. Deze onderhoudsaannemers zorgen ervoor dat dit stuk snelweg goed wordt onderhouden. Hier zijn andere medewerkers van Rijkswaterstaat bij betrokken, aldus Tonny.
Bij wie kunnen weggebruikers nu meldingen doen over dit stuk van de A1?
Zoals bij alle meldingen over snelwegen in Nederland kunnen weggebruikers hun meldingen het beste doen bij het centrale informatienummer van Rijkswaterstaat: 0800 – 8002. Voor mensen die een melding willen doen verandert er dus niets Achter de schermen van het 0800-nummer is al geregeld dat meldingen die betrekken hebben op het gedeelte Twello-Rijssen worden doorgegeven aan Rijkswaterstaat-medewerkers die verbonden zijn aan de betreffende vaste onderhoudsaannemers.
Hoe zit dat met meldingen over het weggedeelte tussen Rijssen en Azelo waar bouwbedrijf Heijmans nog werkt aan de wegverbreding tot de zomer van 2021?
Bouwbedrijf Heijmans blijft eerste aanspreekpunt voor meldingen van weggebruikers over het weggedeelte tussen Rijssen en knooppunt Azelo. Ook deze meldingen kunt u gewoon blijven doen via het centrale nummer van Rijkswaterstaat: 0800 – 8002.